Vyučujeme: dramatická príprava, dramatika a slovesnosť, pohyb, štúdium rolí, dramatický prednes, práca v súbore
Žiaci sa zúčastňujú súťaží: Hviezdoslavov Kubín, Dni s Táliou – prehliadka divadelných súborov
Zaujímavosťou našej ZUŠ je divadelný súbor, ktorého členovia sú Širočania navštevujúci odbor štúdia pre dospelých.
S účinnosťou Štátneho vzdelávacieho programu pre základné umelecké školy v Slovenskej republike od roku 2008 sa vzdelávanie člení na:
1. Prípravné štúdium /od 6 rokov/
Na konci prípravného štúdia /1 - 2 roky/ žiaci absolvujú postupové skúšky. Podľa výsledkov a odporúčania prijímacej komisie, ktorú vymenuje riaditeľ, budú zaradení do základného štúdia.
2. Prvý stupeň:
a) primárne umelecké vzdelanie, ktoré získa žiak úspešným absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu pre prvú časť prvého stupňa základného štúdia ZUŠ; dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou /štúdium má najviac štyri ročníky/
b) nižšie sekundárne umelecké vzdelanie, ktoré získa žiak úspešným absolvovaním posledného ročníka vzdelávacieho programu pre druhú časť prvého stupňa základného štúdia ZUŠ; dokladom o získanom stupni vzdelania je vysvedčenie s doložkou /štúdium má najviac päť ročníkov/.
Štúdium I. stupňa je ukončené absolventskou skúškou a absolventským vystúpením.
3. Druhý stupeň
Štvorročné štúdium pre žiakov, ktorí absolvovali štúdium I. stupňa základného štúdia.
Štúdium II. stupňa je ukončené absolventskou skúškou a absolventským vystúpením.
4.Štúdium pre dospelých
Štvorročné štúdium pre žiakov, ktorí absolvovali I. a II. stupeň základného štúdia, ale aj
pre širokú verejnosť bez predchádzajúceho liter. - dramat. vzdelania.
Absolvent literárno - dramatického odboru: ovláda základné techniky hereckej práce – predovšetkým rečový a hlasový prejav, správnu artikuláciu, prácu s mimikou, gestom a hereckým výrazom. Počas výučby získa základy pohybového prejavu, pantomímy, pohyb javiskovom priestore, zmysel pre dramatický konflikt, napätie, motiváciu konania na javisku, pravdivosť hereckého výrazu ako aj jeho premenlivosť a farebnosť. Je schopný jednoduchej improvizácie, dramatickej akcie, ovláda svoje telo ako nástroj, prostredníctvom ktorého vyjadruje určité posolstvo, emóciu či postoj, cez ktoré realizuje umelecký výkon.
V súlade s dosiahnutými študijnými výsledkami a odporúčaním učiteľa má možnosť pokračovať v štúdiu na Konzervatóriu alebo na škole s umeleckým zameraním.